Heb je een klacht?
We doen natuurlijk allemaal onze uiterste best, maar het kan voorkomen dat u te maken krijgt met onvrede, klachten of geschillen. Om ervoor te zorgen dat onvrede goed en snel aangepakt wordt, kunt u gebruik maken van vele mogelijkheden. U kunt zelf kiezen welke van de onderstaande mogelijkheden het beste bij u past.
1. Ga in gesprek met de persoon waarover u niet tevreden bent. Probeer er samen uit te komen.
2. Neem contact op met de medewerker vertrouwenspersoon verbonden aan uw werkgever. Uw werkgever heeft u geïnformeerd wie dat is. Hij of zij luistert naar uw verhaal en kijkt wat nodig is om uw probleem op te lossen. Hij of zij kan u als u dat wilt, helpen met het gesprek tussen u en de persoon waarover u niet tevreden bent. Of helpt u bij het indienen van een klacht. De vertrouwenspersoon werkt onafhankelijk en is er speciaal voor u.
3. Neem contact op met de klachtenfunctionaris Anna Kempe van de Coöperatie Boer en Zorg waar uw werkgever bij is aangesloten. Zij is bereikbaar via e-mail: [email protected]. Zij luistert naar uw verhaal en kan bij onvrede bemiddelen om een oplossing te vinden waar iedereen tevreden over is. Zij kan u ook ondersteunen, informatie en advies geven bijvoorbeeld over de verschillende mogelijkheden om een klacht in te dienen.
4. Als uw werkgever het Kwaliteitskeurmerk van de Federatie Landbouw en Zorg ‘Kwaliteit laat je zien’ heeft, kunt u gebruik maken van de klachtenprocedure van de Federatie. U kunt een klacht indienen bij de Landelijke Klachtencommissie van de Federatie Landbouw en Zorg. Onze klachtenfunctionaris kan u daarbij ondersteunen en adviseren. De klachtenregeling kunt u vinden op https://www.iar.nl/klachtencommissie/ Versienr: 2.0 Pagina 2
5. Als u de klacht bij uw werkgever heeft ingediend en u bent niet tevreden over de uitkomst, kunt u ook gebruik maken van de Geschillencommissie Zorg Algemeen https://www.degeschillencommissiezorg.nl/over-ons/zorgcommissies/zorg-algemeen/. Meer informatie hierover kunt u opvragen bij de klachtenfunctionaris.